فاكر زمان بقلم نور الهدى

فاكر زمان لما كنا صغيرين
كنا قلب واحد بس مقسوم لأتنين
كنت عمرى وكنت نبضك
كنت فكرى وكنت قلبك
كانت الايام تاخدنا
ويجمعنا حلم السنين
ساعة القرب ثانية...
تفوت على رمشي الحزين
لما امسك سلامك
وارتوى بنظرة حنانك
فاكر انت كنا مين
كنا قصة حب عايشة
يرسموا فيها الهوى
لما كنا زمان انا وانت
رمز العشق والهوى
فاكر زمان لما كنا صغيرين
كانت النسمه تعدى
فوق جبين حلمى تهدى
وتيجى ليا تستخبى
تخاف يشوفها اللايمين
وشمس الصبح وقت ما تشرق
تفكر ....
يا ترى قمرها فين
لما كان الحلم اخضر
نروية سوى لجل يكبر
كنت اخاف الشجرة تطول
ويقطفوا زرع السنين
واما كنت وقت شوقك
ترمى راسك فوق كتافى
كل خوف الكون يصينى
لما اغمض عينى ثانية
وقت شوقى ليك....
يجبنى الهوى عندك ف ثانيه
فاكر انت حلمنا
فاكر ايه م الذكريات
انتهى وقت اللقاء
والى باقيلى السكات

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

ماحدث بالأمس...رواية قصيرة بقلم القاص المبدع / رشاد الدهشورى .الحلقة الثانية

من سنين بقلم رضا ابو الغيط

مهد السُدى بقلم المبدع حماده ابو السعود مطر